Nieuws-netwerk van ondernemend Noord-Nederland

hoogeveen teamadis eigenfotoHOOGEVEEN - Team Adis uit Hoogeveen heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een exclusieve partner van Google. Veel bureaus in Nederland die zich bezighouden met Google Adwords & website conversie optimalisatie mogen zich Google-partner noemen, maar daarbinnen bestaat ook een hiërarchie op basis van onder meer kwaliteit. Het Hoogeveense bureau staat heel hoog op die ranglijst en wordt elk kwartaal uitgenodigd voor exclusieve strategische besprekingen op het hoofdkantoor van Google Nederland in Amsterdam.

Team Adis is in het bezit van een Google Partners badge, die wordt toegekend aan bedrijven in het Google programma die zich hebben gekwalificeerd voor de partner status. ‘Daardoor zijn wij in deze regio altijd als eerste goed op de hoogte van de ontwikkelingen bij Google en kunnen we onze klanten het beste advies geven. Ook kunnen we als eerste nieuwe functies toepassen bij onze klanten, die zodoende een voorsprong krijgen’, aldus Adis Nazareet, die het bedrijf samen met Matthijs Beumer en Melvin Zwiep runt.

hoogeveen delicious cateringHOOGEVEEN - Restaurant De Vosch wordt sinds januari gerund door Delicious Catering, het cateringbedrijf van Myranda de Groot (53) uit Hoogeveen. De Vosch is het restaurant van Ondernemershotel De Compaen, gericht op de zakelijke doelgroep binnen en buiten het Hoogeveense bedrijvencentrum. Ondernemers kunnen er terecht voor een heerlijke, verse en verantwoorde lunch of tussendoortje.

hoogeveen assistance4you 1HOOGEVEEN - ‘Travel to the next level, is mijn persoonlijke credo. Er is nooit een eindpunt aan je ontwikkeling als mens, als ondernemer. Je werkt niet alleen IN je bedrijf, maar moet zeker ook blijven werken AAN je bedrijf. Je bent niet alleen bezig met de omzet en positionering van vandaag, maar ook met die van van morgen.’

Passie voor het ondernemen
Aan het woord is Daphne van der Wilt van Assistance-4-You.

HOOGEVEEN - ‘Kun je voor mij een folder maken?’ Met die vraag kloppen ondernemers vaak aan bij een marketeer. Zo ook bij Bureau Nicolai uit Hoogeveen. ‘Natuurlijk kan ik dat’, benadrukt Rob Nicolaï, ‘maar voordat ik daarmee aan de slag ga, probeer ik altijd te achterhalen wat de onderliggende marketingstrategie is. Wat wil je bereiken: wil je meer verkopen, positioneren of naamsbekendheid vergroten? Wat is je doelgroep en hoe bereik je die het beste? Wat wil je uitstralen? Voor de één is een folder inderdaad het juiste middel, maar de ander kan veel beter social media inzetten, bijvoorbeeld. Marketing is méér dan een folder maken.’

HOOGEVEEN - ‘Predictive profiling’ is een nieuw wapen in de strijd tegen terrorisme. De meeste medewerkers van beveiligingsbedrijf ADD Safety & Security uit Hoogeveen zijn hierop getraind en passen het standaard toe in hun dagelijkse werkzaamheden, overal in het land. En niet alleen om terrorisme te voorkomen, maar ook andere vormen van criminaliteit en escalaties.

HOOGEVEEN- December is een drukke maand voor een ondernemer in de detailhandel. En helemaal als je twee goedlopende supermarkten en ook nog eens twee horecabedrijven hebt, zoals de 48-jarige Hoogevener Henri Offerein. Toch weet de ondernemer even tijd vrij te maken voor een interview: ‘Ik kan het werk met een gerust hart overlaten aan de bedrijfsleiders en de in totaal 230 medewerkers die op de loonlijst staan.’

hoogeveen henri offerein Copy
Henri Offerein in de gezellig ingerichte personeelskantine van zijn Albert Heijn filiaal De Weide, waar hij tussen de drukke werkzaamheden door even tijd vindt voor een interview.